Objavljeno: 17. 2. 2016 in Blog

Snaga informacija

Digitalni uspeh zavisi od smislenosti podataka

Kupovina offline naspram kupovine online

Kako da imitiramo magiju fizičkog iskustva tokom e-kupovine

 

Kupovina knjige u knjižari je i dalje za mnoge ljude poseban ritual - dodirivanje i mirisanje knjiga, istraživanje mora primamljivih stranica, ilustracija, fontova, fotografija, pa čak i različitih poveza; držanje knjige u rukama budi seriju ugodnih osećanja. Ako biste pitali ljubitelja knjiga o čemu se tu radi, odgovor bi bio jednostavan: radi se o knjizi.

Da, radi se o knjizi. O fizičkom proizvodu. Online kupovina knjige takođe može da bude ritual - i to jeste za mnoge ljude. Ali ovde istraživanje počinje lociranjem informacija o imenu knjige ili autora, ili oblasti interesovanja. Nakon pronalaska osnovnih informacija na Google-u, Yandex-u ili Bing-u, ljubitelji knijge prelaze na blog ili sajt koji sadrži dovoljno informacija o traženoj temi. On ili ona može tu da završi svoje putovanje bez kupovine, ali istraživanje može da poveća interest za nečim drugim i da odvede čitaoca u drugom pravcu, navodeći ga da istražuje dalje. Obično se to putovanje završi na Amazonu (ili u nekoj drugoj online knjižari) sa dodatnim pretragama za informacijama o knjizi ili autoru, ili na recenzijama knjige. Sve to pomaže kupcu da odluči koju knjigu će da kupi. Sve je u informacijama i ništa nema veze sa fizičkim proizvodom. Nema veze da li je u pitanju knjiga, mašina za veš ili letovanje.

U prvom slučaju, korisničko iskustvo je povezivanje sa fizičkim proizvodom, "knjigom", a u drugom se sve svodi na informacije. To je osnova digitalne ekonomije: vrednost informacija. Naravno, potreban vam je fizički proizvod, ali on se kupuje zahvaljujući informacijama i smislenim informacijama. Brži korisnici lakše pronalaze informacije i ako su one bolje organizovane i spakovane imaju veću vrednost za korisnike. Ako je proces oko podataka jednostavan i lak, njihova vrednost se povećava. Ako je komunikacija društvena, otvorena i transparentna, to takođe podiže vrednost.

Iznad komercijalnog

Otvoreno i transparentno upravljanje zasnovano na principima komunikacije i deljenja podataka takođe donosi velike benefite. Na primer, samo zbog objavljivanja uporedivih podataka različitih klinika za operacije na srcu u Velikoj Britaniji znatno se povećala uspešnost tih operacija. Samo zbog toga na godišnjem nivou smanjena je smrtnost za 1000 ljudi. Smrtnost zbog tog razloga je sada u Britaniji duplo manja nego Nemačkoj, odnosto čak pet puta manja nego u Portugaliji. To je pravi primer vrednosti informacija.

Više gradova širom sveta implementirali su sisteme za online prijavljivanje problema koji građanima omogućavaju da online putem šalju poruke ili fotografije problema u urbanim područjima. Sve akcije i aktivnosti koje se tiču rešavanja tih problema postuju se online i mogu da se prate sve do konačnog zatvaranja slučaja. Njujor je jedan od gradova sa doličnim rezultatima baziranim takvom otvorenom i transparentnom prijavljivanju problema i sistemu za njihovo praćenje. Postoje još mnogi drugi primeri koji ilustruju moć informacija. U digitalnoj ekonomiji, moć i vrednost informacija su od kritične važnosti.

Da li imate neka pitanja? Kontaktirajte nas